Een voorbeeld van een narrowcasting implementatie

Steeds meer ondernemers maken tegenwoordig gebruik van narrowcasting. Het is een manier om een zeer gerichte doelgroep te bereiken. Via de techniek laat men multimedia op beeldschermen zien aan een publiek waarvan men weet dat zij zich op een bepaalde locatie bevinden.

Dit is namelijk in het bedrijf waar de beeldschermen hangen. Met het implementeren van narrowcasting kunnen verschillende doelstellingen bereikt worden. Zo kan men bijvoorbeeld meer verkopen realiseren door producten onder de aandacht te brengen.

Een andere doelstelling is medewerkers op de hoogte stellen van informatie die zij moeten weten. Als deze beschrijving nog te vaag is om het principe te begrijpen, dan kan het wellicht helpen als we een voorbeeld van een narrowcasting implementatie geven.

Narrowcasting voor meer winkelverkopen

winkelen / shoppenEen goed voorbeeld van een narrowcasting implementatie is de manier waarop winkels de techniek kunnen gebruiken voor het realiseren van meer verkopen. Met deze manier van implementeren is de investering voor het hangen van de beeldschermen en het maken van de content die hierop te zien is, makkelijk te rechtvaardigen.

Het groeiende aantal verkopen zorgt namelijk voor een omzetstijging waarmee de investering kan worden terugverdiend. In dit voorbeeld hangt een winkel schermen in het pand waar de consumenten rondlopen. Zij krijgen bepaalde producten te zien die de winkelier graag wil verkopen. De kans op een aankoop groeit als deze producten extra onder de aandacht worden gebracht.

Informatie verspreiden onder medewerkers

Een andere manier waarop narrowcasting binnen een bedrijf geïmplementeerd kan worden, is het verspreiden van informatie onder werknemers. Binnen een bedrijf is het noodzakelijk dat medewerkers op de hoogte zijn van verschillende soorten informatie. Dit kunnen bijvoorbeeld de targets zijn die gesteld zijn voor de verkoopcijfers van een maand of de aankondiging van een vergadering waar iedereen bij aanwezig moet zijn.

Een werknemer bij ieder personeelslid langs laten gaan brengt ook kosten met zich mee. Het is in veel gevallen dan makkelijker om de informatie op schermen te zetten die door het bedrijfspand heen hangen. Dit vergt slechts een kleine hoeveelheid tijd om dit op te zetten. Het is bovendien ook een goede manier om als bedrijf met de tijd mee te gaan.